TV Miłosierdzie   Radio Miłosierdzie

„BOGATY W MIŁOSIERDZIU SWOIM BÓG” (por. Ef 2, 4) jest Tym, którego objawił nam Jezus Chrystus jako Ojca. Objawił nam Go zaś i ukazał w sobie — Jego Synu (por. J 1, 18; Hbr 1, 1 n.) – te słowa rozpoczynają encyklikę o Bożym Miłosierdziu „Dives in misericordia”, którą Jan Paweł II podpisał w Rzymie, u Św. Piotra, dnia 30 listopada 1980 roku, w pierwszą niedzielę Adwentu, w trzecim roku swojego pontyfikatu.

W tym roku mija 40 lat od tego wydarzenia i z tej okazji Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Krakowie-Łagiewnikach zachęca do lektury tego dokumentu. W pierwszą niedzielę Adwentu – 29 listopada – w Bazylice Bożego Miłosierdzia będziemy wspominać to wydarzenie. Ale pragniemy się do niego wcześniej przygotować.

- W październiku zorganizowaliśmy w naszym Sanktuarium sympozjum poświęcone encyklice „Bóg bogaty w miłosierdzie”. Teraz chcemy ją przypomnieć czcicielom Bożego Miłosierdzia, nie tylko tym, którzy przychodzą do łagiewnickiego Wieczernika. Zachęcamy do czytania encykliki i nagrywania filmików z hasztagiem #OBożymMiłosierdziu, a następnie do wrzucania ich do internetu z oznaczeniem naszego Sanktuarium. Mamy nadzieję, że wiele osób włączy się w tę akcję, dzięki której encyklika św. Jana Pawła II w roku stulecia jego urodzin znów ożyje - mówi ks. Zbigniew Bielas, kustosz Sanktuarium Bożego Miłosierdzia.

Na Facebooku zostało już utworzone specjalne wydarzenie.

Do włączenia - Sanktuarium w Łagiewnikach - zaprasza w sposób szczególny Sanktuaria Bożego Miłosierdzia, parafie pod wezwaniem Bożego Miłosierdzia oraz wszystkich czcicieli Bożego Miłosierdzia.

W Punkcie Informacyjnym przy Domu Duszpasterskim można nabywać ten papieski dokument. Zapraszamy do wspólnego czytania.


Losowy cytat
Czyż słowa z kazania na górze: „Błogosławieni miłosierni, albowiem oni miłosierdzia dostąpią” (Mt 5, 7), nie stanowią poniekąd streszczenia całej Dobrej Nowiny, całej zawartej tam „zdumiewającej wymiany” (admirabile commercium), która jest prostym i mocnym, a zarazem „słodkim” prawem samej ekonomii zbawienia? Czy te słowa z kazania na górze, ukazując w punkcie wyjścia możliwości „serca” ludzkiego („miłosierni”), nie odsłaniają w tej samej perspektywie najgłębszej tajemnicy Boga: owej niezgłębionej jedności Ojca, Syna i Ducha Świętego, w której miłość ogarniając sprawiedliwość daje początek miłosierdziu, miłosierdzie zaś objawia samą doskonałość sprawiedliwości?